Bono’s blog ボノのほのぼのブログ

Bonoの留学・英語部屋 英語で人生を楽しもう!

男子大学生の気まぐれのブログです。留学、筋トレ、旅行、国際恋愛など多彩なトピックについて記事を書いています。毎週水・土曜日10:30更新ですので、是非読んで下さい!

ボノの生い立ち 「新しい人との出会い」 The life story of Bono (Meet new people)

今日は皆さんボノです!

最近忙しくて記事を書けてなかったです

もし楽しみにしてくれてた方がいたら申し訳ないです :(

今回は中学校時代の人間関係について話したいと想います

 

中学校時代は本当にいろんな人たちと会いました

その中でも今回はヤンキー、初めて付き合った子、そしてクラスの人気者について話しますね :)

まずはヤンキーから話していきますね(笑)

僕の故郷は兵庫県の姫路に近い田舎でした

姫路というとYouTuberのヒカルや姫路城でも有名かなと思います

彼を見てもらうと分かるとおり姫路という地域は兵庫県の中では気性の荒い人が多いということで有名です

その影響か僕の中学I校でもヤンキーは多かったです

バイクを乗り回したり、喝上げをしたり、色々悪いことをしていたなというイメージを今も覚えています

 

僕にとってヤンキーというのは初めて見るモノでとても驚いたのを覚えています

とにかく怖かったので最初は避けていましたが、共通の友達か先輩のつながりでだんだん接する機会は増えていきました

ただ僕と彼らの性格というのは本当に逆だったので彼らには受け入れられず、あまりいい関係を築くことは出来ませんでした

時々殴られたり痛い思いをしたこともあって彼らとは仲良くすることは出来ませんでした

しかし彼らから学んだこともありました

世の中にはいろんなタイプの人間がいて、彼らと上手くやるためには自分の接し方を変える必要があるんだな、ということは強く感じました。

当たり前といえば当たり前なんですが、これは後々違った形でまた出てくるので赤でハイライトしておきました

たとえば彼らの場合は、尖った性格の子が多かったので自分はそれ似合うように受け身に接することが出来たら問題なく人間関係を築けていたのかなと思います

 

次は初めて付き合ったこの話ですね

あれは自分が中学二年生の秋ぐらいでした

クラスメイトで共通の友人を通してメールアドレスを交換した女の子でした

ここでは名前をMとしましょうか

告白はメールを通じてだったのでそれほど実感はありませんでしたが、なにせ人生初だったのですごく舞い上がっていたのは覚えています(笑)

でもこの関係には少し奇妙な点あがあったんです

付き合い始めてから別れるまでの一ヶ月間の間に一回も二人きりで会ったことがないんです

考えてみれば中学生なりに何か恥ずかしくて合わなかったのかも知れませんね

教室で普通に話しながらこっそりとお土産を交換し合う、というこそこそしたつきあい方をしていました

まぁそれでも楽しかったです

 

ただ別れは突然やってきたんです

一ヶ月くらいたったときにMからメールで「別に好きな人が出来たから別れて欲しい」という内容のメールが届きました

まだ二人だけで会ったこともなかったのでこれには衝撃を覚えましたが自分はすんなり受け入れました

自分から離れようとしている女の子に対して引き留めようとしてもそれは無理だろうな、ということを直感的に感じたからです

この価値観もかなり後の章に出てくるのでハイライトしておきました

この経験から男女の間でもこれだけ感覚は違うんだなというのを実感しました

 

最後はクラスの人気者です

どこでも必ずグループの中心にいる人物っていますよね

中学生とかだったらお調子者というか面白いやつの周りに人が多くいるのかなと思います

実際に僕の友達にもそんなやつは何人かいました

彼らのを見るたびにいつも彼らみたいに多くの人に囲まれて楽しい時間を過ごしたいな、と思ってました

こんな思いから自分はテレビに出ている芸能人、歌手、俳優を見ては彼らみたいに多くの人に注目されるような仕事を将来はしたいななんて思い描いていました

 

今回はこれくらいにしておきますね

皆さん楽しんでいただけましたか?

皆さんは学生時代に会った人から何か学んだ経験はありますか?

もしあるなら是非コメント欄で教えてください

次回のテーマは「ボノ、人生初の受験!」

こうご期待を!

 

「読者になる」ボタンはこちら

ぜひ登録お願いします!

<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>

 

 

Hi guys! It's me, Bono!

Sorry for not writing a blog recently! I have been busy this week :(

If any of you have been waiting for my blog (of course all of you for sure),  sorry for the inconvenience.

In this post, I talk about my relations with others in junior high.

 

When I was in junior high, I met a variety of people.

In this post, I talk about bad guys, my first girlfriend in my life and popular people in the school.

So let's begin with bad guys haha.

My hometown is in the countryside close to Himeji.

Himeji is an area famous for many bad guys and rednecks.

Of course, there were many bad guys in the school as well.

The rode on a motorcycle(of course illegal), threatened people to get money, they did so many bad things.

 

I still how I felt when I saw them for the first time.

They were a brand new type of person for me at that time, so I got surprised a lot.

I tried to avoid them as much as possible, but I had common friends with them, therefore I started to have a chance to talk to them gradually.

But we couldn't make a nice friendship since we had a really different personality.

They hit me sometimes too.

But I learned a thing.

They are so many types of people in society and to do well with them, you gotta change the way you interact with them.

This sounds too normal, but this appears differently in a later blog.

 

Next is my first girlfriend.

It was autumn of my 2nd year in junior high.

It was a woman I exchanged an e-mail address through a common friend.

Let's name her "M".

She confessed her love via an e-mail, so I couldn't feel it actually, but I still remember it made me so happy.

But there was a strange point in this relationship.

For a month, from when we started dating to breaking up, we didn't meet face to face at all.

Thinking of that, we got embarrassed about dating, so we might want to hide it.

We talked in the classroom as usual and changed our presents sometimes.

Anyway, it was really fun.

 

But the goodbye came suddenly.

After we started dating for a month, I got an email from M saying that "I fell in love with another guy. Please break up with me".

I got shocked so much because we had not seen each other face to face.

But I said ok to it. because I thought it is really nonsense to ask her to stay close to me even though she's leaving from me.

This value also appears in a later blog, so I highlighted it. 

In this experience, I learned women are really different from men in many ways.

 

The last is popular people in the school.

You know, there are always some people who are surrounded by many people.

In my image, that kind of person loves to say jokes and funny things.

Every time I saw them, I felt I wanted to be like them, be surrounded by a bunch of friends and having a really nice time.

Like that, I also felt I wanted to make an appearence on tv like musicians and actors that draw so many people's attention.

 

I finish here.

I hope you guys enjoyed my blog!

Did you learn something really important from your friends when you were in junior high?

If you do, feel free to comment

Next theme is "Bono, first entrance exam in my life"

Stay Tuned!

 

This link helps you subscribe to me so that you can check my newest posts.

<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>