Bono’s blog ボノのほのぼのブログ

Bonoの留学・英語部屋 英語で人生を楽しもう!

男子大学生の気まぐれのブログです。留学、筋トレ、旅行、国際恋愛など多彩なトピックについて記事を書いています。毎週水・土曜日10:30更新ですので、是非読んで下さい!

ボノの生い立ち②(小学三年生まで編) Life story of Bono2(Until I become 3rd grade in elementary school)

今回は小学校入学からその半分の3年生までのことを書きたいと思います。

まず最初に小学校のことについて話していこうと思います。

以前のブログでも紹介しましたが、自分の実家はなにせ田舎でした

なので小学校でも自分の学年は全生徒が18人で全校生徒は100人ほどでした

しかし、田舎であるが故に広大な運動場とプールのある自然のあふれる小学校でした

 

それはさておき小学校生活が始まったわけですが、悲しいことにクラスの中で僕はいじめられっ子のポジションでした :(

当時僕は今とは違って、太っていてメガネをかけていたので典型的ないじめられっ子という感じの見た目でした

見た目が原因だったのかは分かりませんが、小学2年生くらいからクラスのいじめられっ子という感じでした

その頃から僕は「他の人は僕のことが好きじゃない」という一種の軽いトラウマのようなものを抱え始めました。

その影響からか他人とはあまり接さずに、一人で何かをする時間が非常に多かったです

一人でサッカーボールを使って遊んだり本を読む、など一人で何かをしていました

いじめられるし一人でいることが多かったので自分は次第に内向的な性格になっていきました

 

学校ではいじめられる一方で新しい習い事も始めました

新しく塾に入って勉強をしたり、英会話では一つレベルの高いクラスに移動になりました

上記のように内向的な性格だったので勉強することにそれほど嫌悪感は感じず、学校内でもテストの成績はいつもトップクラスに良かったです

次第にテストで良い点を取ったり、勉強している時間に楽しさを見いだすようになっていました

 

今回はこれくらいにしておきますね

皆さんはどんな小学校時代を過ごされましたか?

良かったらコメント欄でも教えてください

赤文字は今後様々ブログを書いていく上で重要なコトになるので是非頭の片隅に覚えておいてください

次回のテーマは「変化の高学年編」です!

こうご期待を!

 

「読者になる」ボタンはこちら

<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>

 

Hello Everyone! It's me, Bono!

Today I talk about my life until I become 3rd grade in elementary school.

In the begging, let me explain my elementary school first briefly.

As I mentioned before, I was born in the very countryside.

Because of that, there were only18 students in my grade and only around 100 students in the entire school.

But he had nature, a huge playground, and a pool in the school

 

Anyway, sadly, I got bullied in the class after the school started  :(

At that time, I looked totally different from now, chubby, wearing a pair of glasses and had a curly hair which is the feature of typical looks of the student who are likely to be bullied.

I'm not sure I got bullied because of my appearence, but bullying started when I was in 2nd grade.

From that time, I started to have a kind of strong trauma that "People don't like me at all"

Maybe because of this, I spent a lot of time alone around that time.

I almost spent all the time alone like these, Played with a soccer ball alone, read books alone,

Since I spent a lot of time alone and got bullied, my personality became really introverted.

 

while I was bullied in school, I started a new lesson off the school.

I entered clam school and moved to a higher level of English conversation class.

Thanks to my introverted personality, I didn't get so stressed from studying and test scores were always great in the class.

As time goes, I started to find joy in studying and getting better points on the test.

 

I'm gonna finish it here.

How did you spend your life in elementary school?

Let me know with comments :)

Words or sentences highlighted with red color have an important meaning in this blog, so keep in mind when you read my blog.

Next theme is "The change in between 4th and 6th grades"!

Stay Tuned!

 

This link helps you subscribe to me so that you can check my newest posts.

<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>