Bono’s blog ボノのほのぼのブログ

Bonoの留学・英語部屋 英語で人生を楽しもう!

男子大学生の気まぐれのブログです。留学、筋トレ、旅行、国際恋愛など多彩なトピックについて記事を書いています。毎週水・土曜日10:30更新ですので、是非読んで下さい!

ついに念願の留学へ!しかし、その結果は... Finally preparation for the study abroad! But....

こんにちは皆さんボノです!

約1ヶ月ぶりの更新で申し訳ありません🙏

理由はいつも通り多忙だったからです(笑)

それはそうと今年の冬は、暖冬と言われるだけあり少し暖かく感じます

去年いたオクラホマやニューヨークとは比べものにならないくらい暖かいです😊

さぁ今回からは去年の人生における一大イベントについて話していきます!

 

というわけで、今回からは留学編のスタートです🎉

楽しみや苦難に満ちた人生の一大イベントだったので、そこでの学びを皆さんに還元したいと思います!

まず今回は、留学準備について話していきますね👍

 

まずは参加するプログラムの選定でした

数週間のモノから最大2年までと、様々な選択肢がありました😲

その中で費用と時間を考えた結果、1年間の交換留学を選択しました

短期の留学は短すぎる上に、参加費用が高かったので論外でした☠️

2年間の留学は魅力的だったのですが、現地大学の授業料が高すぎたので、両親への負担を軽くするために除外しました😅

その結果、単位を変換してくれる上に、参加するには立命館の学費を払うだけでいい交換留学を選択しました

交換留学にも様々な国や期間の選択肢がありました。

期間は半年or1年で、国は北米、南米、ヨーロッパなど本当に様々な選択肢がありました😲

その選択肢の中で僕は、最長の1年間憧れのアメリカに行くことを決意しました

憧れを抱くようになったエピソードは前の記事を参考にしてください!

u2bono.hatenablog.com

 アメリカに交換留学に行くためには、TOEFL IBTという4技能テストを受験して、一定基準を満たす必要がありました🤓

*4技能というのは一般的に、reading, writing, speaking, listeningから構成される英語技能を指しています

行き先も決まったので、TOEFLに向けて準備を始めました!

 

しかしこれが苦難の始まりだったんです.....

前のブログで話しましたが、学生時代に僕は主に、readingとwritingしか勉強しませんでした

u2bono.hatenablog.com

  なので初めてTOEFLのListeningを聞いたときは、全く理解できなくて恐怖感を覚えました

もちろんSpeakingも言いたいことは思い浮かぶけど、文法や発音がメチャクチャでひどいモノでした...

この時に自分は初めて、英語を勉強する中で"挫折感"というものを痛感しました😭

自分が6歳から始めて、情熱を注いできたものが大したことが無いと知るのは本当に辛かったです

最初は本当に落ち込みました

”自分が今までやってきたことは無意味だったのか?”、”あの時間は何だったんだろう?”、”僕の夢は叶えられないものなのか?”

など色んなネガティブな感情が出てきました

 

でもふとした瞬間に、自分の原点に立ち返る瞬間がありました

”なんで自分は英語を勉強したいんだろう?”、”なんで留学に行きたいんだろう?”ということを考えました🤔

そう考えたときに浮かび上がってきたのが、自分の知らない世界を知りたい”、”日本の良さを世界に広げたいという2つの思いでした

この”目的”を達成するための“手段”として、英語を勉強していることを再認識できました

 

それからは自分の、苦手分野の洗い出し→解決法を調べる→解決方法の実施→効果のチェック、という順番で改善に取り組みました

  • 苦手分野の洗い出し→模擬テストの結果を見て点数の低い部分を見つける
  • 解決策を調べる→ネットで調べる、英語の良く出来る子に勉強方法を聞く
  • 解決策の実施→やることを事前に決めて、それを無理矢理でもやる

*この部分は精神論です🤣

  • 効果のチェック→模擬テストで成果を見る

ということを繰り返しました。

少しずつですが、良い感触を掴めるようになっていました

この時に、分析的な考え方や計画性の大切さを知りました!

 

ある程度、良い感触を掴めるようになった後、テストに臨みました!

さぁ結果はどうだったのでしょうか???

それは次のブログで!

こうご期待!

 

今回のブログでは問題解決に大切な分析的な考え方とそれを実践する方法について話しました!

皆さんもぜひ実践してみてくださいね!

 

最新記事の投稿情報をアップするので見逃さないように記事を登録・TwitterInstagramのフォローをお願いします!

もし記事が良いなと思ったら是非SNSなどで友達にも共有してください!

Twitterhttps://twitter.com/home

Instagramhttps://www.instagram.com/yuto19980603/

読者になる:<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>

 

Hi guys

It's me, Bono!

Sorry for making you wait for a month🙏

The reason is as always, being too busy to write a blog lol

Anyway, it feels warmer than usual as people say it's "warm winter"

There's no doubt to say it's warmer than Oklahoma and NewYork I visited last year😊

From this blog, I will start writing a blog about the life change event happed in 2 years!

 

Let's start the story of the study abroad now🎉

That was an event full of joy and struggle, so I wanna share what I learned from that experience

Le's start our journey from the preparation for the study abroad👍

 

Firstly, I had to decide which study abroad program to join

There were multiple options, from some weeks up to two years.😲

To think about the price and cost, I chose an exchange program.

Some weeks ones were too expensive and you can't learn enough only in that term, so I felt they are the waste of time and money☠️

Of course, two years one was pretty mesmerizing to me, but that required me to pay fricken too much tuition. I didn't want to pressure my parent's finance, so I quite😅

As a result, I chose Exchange, because I can transfer credits and didn't have to pay tuition to the college I go to. 

Even among the exchange program, there were multiple options.

Length of stay, a half year or one year, and locations.

With all those options, I decided to go to America for a year

Check this post to see why going to America was my desire

u2bono.hatenablog.com

 To be accepted, I had to take TOEFL IBT, which is a four-skills test including reading, writing, speaking and listening. 🤓

As I decided to go to America, all I had to do was to start preparing for that test!

 

But that was the begging of a hard time...

Like I talked before, I studied only reading and writing when I was in high school

↓ 

u2bono.hatenablog.com

 So, when I first heard a listening question of TOEFL, that freaked me out as I couldn't understand at all

Needless to say, my speaking was as horrible as hell.

I came up with sentences, but I couldn't organize sentences according to the proper grammar and pronunciations.

That was my first time when I felt so depressed not being able to do well on English😭

A lot of negative emotions came up to my mind. 

"Was the time I spent on English study wasteful?", "Can't I go to study abroad?", "I can't make my dream come true", etc.

 

But I had a time when I looked back myself all of sudden. 

I thought about "Why am I studying English?" and "Why do I want to go to study abroad?".🤔

Two ideas came up to my mind. "I wanna know the world I don't know" and "Wanna let more people know the greatness of Japan".

I re-recognized that learning English is a method and making those goals above is my value

 

Then I started to work on making my score better by Figuring out what's the problem→Research how I can solve it→Utilize the solutions→Check whether solutions actually worked or not.

  • Figuring out what's the problem→ by taking a test, I checked which skills I need to put relatively more effort
  • Research how I can solve problems→ research on the internet and ask my friends good at English how they got to that point
  • Utilize the solutions→ Make a plan first and force myself do it

*There is no login in this part🤣 you need to push yourself mentally

  • Check whether solutions actually worked or not→take a test and see the improvement 

I kept doing this over and over.

As I do more, the better feeling I gained.

At this point, I felt the importance of analytic thinking and scheduling

 

Because I got a kinda nice feeling, I made up my mind to take a test!

How was the result???

See it in the next blog!

Stay tuned!

 

In this blog, I talked about the importance of analytic thinking and scheduling.

You can make use of the skill in your life!

PLEASE Subscribe this blog・my TwitterInstagram so that you can catch up with the latest post!!!

Also if you liked this blog, share this with your friends on your social media, please!

Twitter:  https://twitter.com/home

Instagramhttps://www.instagram.com/yuto19980603/

Subscribe: 

<iframe src="https://blog.hatena.ne.jp/U2Bono/u2bono.hatenablog.com/subscribe/iframe" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" width="150" height="28"></iframe>